Záróvizsgatételek diszciplináris MA/MSc vagy egyetemi oklevél birtokában ugyanazon a szakterületen egyszakos tanári szakképzettség megszerzésére irányuló képzésben magyartanár tanári szakon.
Szakmódszertan (anyanyelv)
1. Az anyanyelvi nevelés cél- és feladatrendszere, alapelvei
2. Az anyanyelvi nevelés tervezése, művelődési anyaga
3. Az anyanyelvi műveltség hordozói (tantervek, programok, tankönyvek, segédanyagok)
4. Az anyanyelvi nevelés fejlődéstörténete
5. A funkcionális grammatikatanítás
6. Az anyanyelvi kompetencia fogalma, összetevői
7. Az anyanyelvi kompetencia fejlesztése
8. A szövegértés tanításának módszertana
9. Az anyanyelvi nevelés hagyományos és megújuló módszerei, munkaformái
10. Az anyanyelvi nevelés hagyományos és megújuló gyakorlattípusai, módszeres technikái
11. A modern kommunikációs eszközök az anyanyelvi nevelésben
12. Az anyanyelvi nevelés és más műveltségi területek kölcsönhatása
Szakmódszertan (irodalom)
1. A tanulók előkészítése az irodalmi műalkotás megértésére, befogadására
2. Az irodalmi műalkotások bemutatása. A digitális eszközrendszer használata és a szemléltetés egyéb lehetőségei az irodalomórán
3. Lírai, epikus és drámai művek értelmezése a középiskolában. A műértelmező irodalomóra és változatai
4. A műértelmezés eredményeinek összefoglalása, kiemelése és rögzítése
5. Interaktív és reflektív tanulási technikák az irodalomórán
6. A közvetlen osztálymunka és a tanulók önálló ismeretszerző tevékenysége
7. Az értő olvasás segítésének lehetőségei az irodalomórán
8. A szóbeli és írásbeli szövegalkotás kompetenciájának fejlesztése az irodalomórán
9. Gyakorlás az irodalomoktatás folyamatában
10. Ellenőrzés és értékelés a középiskolai irodalomórán
11. Az irodalomtanítás módszerei (megbeszélés, beszélgetés, vita, előadás, magyarázat, elbeszélés, leírás)
12. A kétszintű érettségi vizsga mint kimeneti szabályozás és követelményrendszer